תובעים לבטל הפקדת תוכנית המתאר ולהחזיר להם את הקרקע - או לחליפין לשלם להם פיצויים
"כיום יש להקפיד עם הרשות המפקיעה הרבה יותר מבעבר"
נימוק דיוני אינו מצדיק שלילת זכותו של בעל הזכויות לקבל פיצוי בעד זכותו במקרקעין שהופקעו
הפקעת קרקע שבבעלות המדינה או רשות הפיתוח - רק לפי מתחם הסבירות ובאישור ועדה מחוזית
רשויות התכנון חייבות להתכונן, ורק אם ביצוע התוכנית נראה באופק אכן לאשרה ולבצעה
יש לתקן את הפער בין התייחסות המחוקק לשלב הראשון והעיקרי של ההפקעה, לבין השלב השני המזערי יותר, העומד בסתירה למבחן המידתיות בזכות הקנין
הזכאות לפיצויים בגין פעולת איבה על פי חוק מס רכוש וקרן הפיצויים
השלוח הוא המינהל, והבעלים, שלטובתו על המינהל לפעול, היא רשות הפיתוח. אין לשרבב את המדינה באופן כלשהו למערך יחסים זה
בעקבות הפקעת מקרקעין בשלמותם לא צפויה לבעליהם כל הנאה, ואין אפוא הצדקה להפחתת הפיצויים המשתלמים להם
בעוד שהפקעה ללא תמורה אינה חייבת במע"מ, הפקעת יתר כנגד אחוזי בנייה עשויה להיחשב כמכירה שגלום בה מע"מ
כאשר מדובר בהפקעות רחבות היקף, מותר להגדיר את מטרת ההפקעה במונחים כלליים, אף אם אין יודעים מראש, במועד ההפקעה, מה ייעודה של כל חלקה וחלקה
רשות תכנונית שמפקיעה קרקע לצרכי ציבור, רשאית להעתיק את הזכויות המופקעות לקרקע אחרת למטרה ציבורית, במסגרת תוכנית איחוד וחלוקה
הליכי הפקעה אשר לא הביאו בחשבון כי המקרקעין הם פרטיים, אינם תקינים ומביאים לבטלות ההפקעה
שווי השוק של קרקע חקלאית מורכב משני מרכיבים: שווי השימוש לצרכי חקלאות, ושווי הפוטנציאל לשינוי יעוד בעתיד
בית המשפט העליוןפרויקט המטרו של גוש דןמטרומשפט נדל"ןנדל"ן: מיסוי ומשפטנדל"ן: תשתיותנת"עפיצוייםתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה